Det første, du skal gøre, er at finde en modstander. Tryk på "Nyt spil" for at se disse muligheder:
Tilfældig - her får du en tilfældig anden modstander med en rating så tæt på din egen som muligt.
Ven - her kan du vælge blandt dine Komogvind-venner. De vil modtage en besked om din udfordring.
Chatter - her kan du vælge mellem de spillere, der i øjeblikket er i Neighbor Wars-chatrummet.
Når du har fundet en modstander, begynder kampen. Hvis du har valgt en tilfældig modstander, må du ikke starte, men mod venner og chattere er det altid dig, der har første tur.
I løbet af din tur har du altid fem træk til at gøre et af følgende:
Saml symboler - ved at trække en sammenhængende kæde af identiske symboler kan du samle dem.
Udløs angreb - når du har samlet nok symboler, kan du udløse et angreb på din modstanders hus ved at trykke på knappen for det angreb, du vil bruge.
Men før du kan udløse et angreb, skal du låse det op. Processen er den samme - du skal samle symboler og derefter vælge, hvilket angreb du vil have adgang til. At tilføje et nyt angreb tæller ikke som et træk, men du kan maksimalt få adgang til tre forskellige angreb pr. kamp.
For at vinde kampen skal du ødelægge din modstanders hus. Hvert hus starter med 100 sundhedspoint - hvis dit hus rammer nul point, taber du. Hvis du får din modstanders hus ned på nul point, vinder du kampen. Det tager normalt omkring 9-11 runder pr. spiller at spille en kamp.
Et angreb i Neighbor Wars kan have forskellige effekter, lige nu har du adgang til disse angreb:
Høj musik - kan kun bruges af én spiller - gør 10 point skade på din modstanders hus. Bruger 2 x 5 symboler.
Plæneklipper - gør 6-8 points skade på modstanderens hus. Bruger 2 x 5 symboler.
Rockets - gør 10-14 points skade på din modstanders hus. Bruger 2 x 8 symboler.
Helikopter - gør 18-24 point skade på din modstanders hus. Bruger 2 x 13 symboler.
Postbil ($) - gør 8-12 point skade på din modstanders hus. Bruger 2 x 6 symboler.
Tordenvejr ($)- gør 10-16 point skade på din modstanders hus og 0-6 på dit eget! Bruger 2 x 7 symboler.
Hvert angreb kan kun bruges én gang pr. tur.
Nogle angreb koster spil-kontanter at aktivere. Kontanter optjenes ved at gennemføre daglige udfordringer, f.eks. "Vind 3 kampe" eller "Saml 10 symboler i ét træk". Du finder din daglige udfordring ved at klikke på bunken med kontanter på spillets startskærm. Du kan maksimalt gemme tre daglige udfordringer, så sørg for at gennemføre dem så hurtigt som muligt.
Du får poletter for at spille kampe færdigt. Vinder du en kamp får du 20.000 poletter, mens du får 5.000 poletter for at tabe. Vinder du fordi din modstander opgiver kampen, får du 2.000 poletter per runde - dog maks 20.000.
Du starter spillet med 2.000 ratingpoint. Hvis din modstander har en rating, der er tæt på eller højere end din, giver en sejr dig flere ratingpoint, end hvis din modstander har en lavere rating end dig. Brug funktionen med tilfældige modstandere til at finde en værdig modstander.
For at forhindre, at folk med høje ratings bliver i toppen for evigt ved at holde op med at spille, falder din rating automatisk med 1 %, når du ikke har spillet i 14 dage.
Jeg syntes spillet er ganske sjovt hyggeligt. Og for mig gør det ingenting at et spil strækker sig over flere dage
Sjovt at udfordre hinanden. Har altid mellem 20-25 spil i gang. Så er der altid nogle spil hvor der er min tur. Mangler du en modstander, så udfordrer mig.
Virkelig et rart rum at være i..
Det fleste ønsker hinanden tillykke med sejren, det kunne alle rum godt lærer noget af!
Desværre for få der spiller det, så det kan godt være lidt af en kamp af finde modstander nogen gange
super hyggeligt og sjovt spil og afslappende ejligt med et spil som man ikke behøver være færig me på samme dag eller inen for få dage hvis ikke lige har lyst kan man lade det ligge og vene tilbage når man vil igen